-
by Juventus Language Group
- 4 évvel ezelőtt

Képletünk a sikerélményhez: W@W = WOW
Egyedi, testreszabott, következetes, innovatív és élvezetes. Azt hiszem, mind egyetértünk, hogy többek között ezek jellemzik a motiváló nyelvórákat. Ám, lássuk be, sokszor igen nagy fejtörést okoz az órák tananyagának összeállítása, ha csak 60 perc áll a rendelkezésre, merthogy a nyelvórákra fordított időkeret is sok helyen egyre csökken. Az időhiány és időtakarékosság sajnos olyan tényező, mellyel a nyelvtanulás minden résztvevője szembesül. Mivel is lehet tartalmassá tenni 60 percet úgy, hogy maradjon az ismétlésre, legyen új anyag is benne és persze játék, kötetlen beszélgetés, na meg hallásértés. Tanárszemmel nagy kihívás erre a 60 percre felkészülni. Van egy nagyon jó tippünk, amivel időt lehet spórolni, hogy az óra csak arról szóljon, amit valóban nem lehet egyedül gyakorolni, a beszédről.
Közeledünk a képletünkhöz:) Itt jön képbe a saját fejlesztésű, online nyelvtanuló rendszerünk – a wordsatwork.hu , röviden csak w@w (ejtsd vav)-, ahol rövid, fókuszált üzleti témák szókincsét lehet gyakorolni, fejleszteni igen változatos módon. Manapság, amikor “zsebünkben hordjuk az internetet”, nem pusztán lehetőség, hanem sok esetben elvárás is a gyorsan elérhető és egyszerűen kezelhető online tananyagok biztosítása.
Tehát kapjuk elő a zsebünkből a w@w-ot a metrón, vonaton vagy kapcsoljuk be a hanganyagot az autóban. Nem érzed úgy, mintha egy házi lenne, mert a kieső idődben csinálod és mégis úgy érkezel a 60 perces nyelvórára, hogy már ráhangolódtál, ismered a szavait, remek mondatok vannak a fejedben az adott témával kapcsolatban. A gyakorlatban ez úgy működik egyébként, hogy a tanárral közösen kijelölitek azokat a témákat, amik érdekelnek és előre, egyformán tudjátok a nyelvi órák témáját és célját.
Tapasztalataim alapján a w@w-ok kiválóan megfelelnek a nyelvtanulói igényeknek. Nem egy csili-vili applikáció, de sokkal többet tud azoknál. Különlegességük nem csupán tömörségükben és alaposságukban rejlik, de ahogy használatuk során kiderült, a szintek közötti átjárásra is lehetőség van. A w@w-okat a csoportok szintjétől függetlenül is felhasználhatjuk, hiszen a tanulók saját munkájuk során használt szókinccsel találkoznak, habár esetenként a szintjükhöz képest jóval nehezebb nyelvtani környezetben. A sikerélmény azonban nem marad el, hiszen a hétköznapokban használt szavak ismeretével (és egy kis fantáziával!) könnyen áthidalhatók a nyelvtani akadályok és remek kis panel mondatokat lehet betanulni pl. egy prezentációhoz, anélkül, hogy azt a szerkezetet vagy nyelvtant részleteibe menően ismerné valaki.
A bíztató szavak persze mindig fontosak, például, amikor egy A2-es csoport találkozik egy B2-es feladatsorral, a tanártól jól esik egy bátorító “ez most egy kicsit nehéz lesz, de itt vagyok és segítek” mondat. 🙂 Idővel és egészen könnyen a WOW!-hatás is elérhető, hiszen egy ilyen találkozásnál a tanuló meglepődve tapasztalja, hogy a nehezebb tananyagokat is könnyedén elsajátíthatja, nem kell megijedni egy haladó szövegértéstől, hiszen a tárgyalásokon sem választhatjuk meg, hogy milyen szinten beszéljünk. Egyszerűen merni kell használni a nyelvet, melyhez kulcs a hasznos kifejezések, panel mondatok ismerete.
A sikerélmény pedig motivációt, lendületet és a nyelv szeretetét eredményezi rövid időn belül, akár a gyorsan elrepülő 60 perces órákkal is!
Zimon Andrea
Juventus Képzési Központ
Előző post